fredag 14 december 2012

Lediga = mysfrukost






Tre gånger fyllde Helmina på med köttbullar på sin halva knäckebrödsmacka. Sista gången blev det ett köttbulleberg. Två gånger bredde hon den med smör och inte en enda tugga tog hon. Men hon åt även ett ägg och drack ett glas yoghurt. Riktigt bra för att vara henne ändå.

Hon älskar när vi skivar upp köttbullar eller falukorv till mackan. Precis som sin mor. Fast jag äter upp brödet också.

Har helt tappat min motivation för viktminskningen just nu. Det är klart jag vill gå ner i vikt, men orkar inte kämpa just nu. Beror nog på sömnen. Jag går ner i vikt fast jag inte gör något speciellt. Eller, jag äter inte socker och så. Men det blir mer kolhydrater.

Fredrika äter ungefär en gång i timmen på nätterna just nu. Det är väl därför jag även går ner i vikt utan att anstränga mig så mycket.

Jag hoppas halsen känns bra snart. Vill så gärna gå på gympan. Nu har det gått nästan tre veckor sist jag var där, känns jättetråkigt. Tycker att gympan är riktigt rolig.

Nu har mina prinsessor somnat. Ska försöka göra detsamma. Sedan blir det mer förberedelse inför kalaset. Vi har hunnit baka jordnötsbrownies idag.
Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: