måndag 10 september 2012

Eftemiddagen

När vi kom hem från öppna förskolan och en fruktansvärd tur på ICA så somnade Hemina på två sekunder. Jag själv var också helt sjukt trött men då vaknade Fredrika. Så det var bara att palla sig upp. Så jag gjorde dagens middag, ugnspannkaka med mosmors lingonsylt. Gud så skönt det skulle vara ifall alla middgar gick lika snabbt som att göra ugnspannkaka.





Efter vila och lite isglass som lindrade de dumma tänderna som håller på att spricka igenom, så blev det lite lek hos Emmis. Helmina och Emma leker så bra tillsammans och man ser hur roligt de har. När vi kom hem igen så fyllde vi skrindan med sopor och allt som skulle sorteras och begav oss till miljöboden. Helmina är så duktig på att hjälpa till.

Mats är på möte och jag ska hoppa i säng snart. Imorgon ska han på kick-off med jobbet så då är jag också själv med tjejerna, behöver all sömn jag kan få.

Inga kommentarer: