lördag 5 november 2011

En riktigt bra dag med skratt och gråt




Vilken härlig dag. Började med lunch hos Paulina och Henrik. Lammgryta bjöds det på med en massa gott till efterrätt. Sedan bar det av till kyrkan för att gå på minnesgudstjänst. Det var så vackert. De läste upp pappas namn och tände ett ljus för honom och alla andra som änglarna tagit med sig det senaste året. Ska försöka gå dit nästa år igen. Otroligt vackra psalmer hade de valt och de stämde in så bra. Tycker att kyrkan är så otroligt vacker och rofylld. En gammal arbetskamrat dog för ett par veckor sedan alldeles för ung. Hans familj satt bakom mig och jag kunde inte sluta tänka på dem. Tycker så otroligt synd om dem. Grät för deras skull och för pappa, Alfons, Vendela och alla andra nära som är i himlen.

Satt och föreställde mig pappa och farfar sitta i en liten båt och fiska på en vacker plats. Som Nangijala. Jag föreställde mig pappa skratta och busa med Alfons. Är så glad att han får ha ett barnbarn hos sig. Efter det så åkte vi till minneslunden. Där hade man kunnat sitta i flera timmar och bara titta på alla vackra ljus. Hela kyrkogården lyste. Det var så otroligt vackert. Ska åka dit imorgon igen när det blivit mörkt.

När jag kom hem bjöd vi över grannarna på kaffe. Dina och Emma lekte för fullt. Helmina var mest intresserad av att titta på. Mysigt avslut på en riktigt bra dag med både skratt och gråt. Eller, dagen var ju inte slut där, eftersom det är lördag så var det ju Så mycket bättre. Det var en perfekt avslutning på en bra dag. God natt

Inga kommentarer: