måndag 28 november 2011

Bra eftermiddag

Jag ska lägga ut receptet på dessa otroligt goda saffransbullar när jag orkar

Helmina har ätit så mycket själv så hon gillar inte när jag ska mata henne. Bra eller dåligt kan man ju undra.
Idag mådde hon mycket bättre, min lilla prinsessa, så vi passade på att gå ut i lekparken. Hon tycker det är roligt när man gör sandkakor och sedan så ska hon hacka sönder dem. Jag måste verkligen införskaffa mig ett par termobyxor. Höll på att frysa ihjäl. Eftermiddagen spenderades hos Helminas bästis Emma. Som jag har saknat dem och att bara få umgås. Kristin och Ted var också där och busade. Kristin hade med sig tårta från igår när de firade Teds ettårsdag. Den var sjukt god. Receptet fanns i den senaste Mamatidningen. Den ska jag absolut göra.

Dagens middag blev lite improviserad. Men gott blev det. Helmina hjälpte till med potatisen och palsternackan. Hon extrakryddade den lite med sin saliv. Hon var ju tvungen att provsmaka så klart.
Hon provade plaskandet i kastrullen

Är den godkänd eller?

Efteråt så blev det bad i diskhon

Inga kommentarer: