lördag 6 augusti 2011

Lugn dag

Idag har det varit en lugn dag. Blev en väldigt snabb tripp till Åkersyran med mamma och Casper, eftersom Mats skulle börja med middagen. Vi tänkte att Casper kunde åka lite karuseller. Men de spelade så hög musik så han blev rädd. Det gjorde verkligen inget, för skabbigare minitivoli har jag aldrig varit med om. En man som körde ett minitåg för barn stod och rökte i mitten och såg ut som en gammal alkis. Så vi åkte hem till oss och gick ner för att bada. Har aldrig sett så mycket folk vid vår strand. Kändes lite kallt i vattnet så vi gick hem igen och myste. När vi kom hem hade grannen varit över med en blomma. Satt ett kort på -Tänker på er. Det var ifrån tre av våra grannar. De skickade även blommor till mamma efter att pappa dog. Vi har så snälla grannar. Blev superglad och alldeles varm av deras omtanke.När vi var på middag hos Paulina och Henrik så drack jag och Paulina ett alkoholfritt mousserande vin som var jättegott. Så det hade jag köpt till mig och mamma. Mamma tyckte också mycket om det. Kommer nog se till att alltid ha en flaska hemma i kylen. Mats bjöd som vanligt på supergod mat. Idag blev det fläskfilé med potatis- och palsternacksmos, sparris, råstekt potatis, stekta kantareller, creamed corn och rödvinssås. Det är så lyxigt att få maten serverad hemma tycker jag. Han lägger ner sin själ när han lagar mat. Blir så himla stolt att jag har en man som lagar så god mat. Efter maten bjöd vi över grannarna på glass. Det var ett trevligt avslut på kvällen. Innan de gick hem så sa Tyra att när jag blir gammal då kommer jag flyga upp i himlen till min pappa. Tårarna började att rinna då. Det är så skönt med barn, inga konstigheter. Vid 21:00 skjutsade jag hem Casper och mamma. Vi tog en sväng förbi kyrkogården för att titta på blommorna från pappas begravning. De har lagt dem i gräset bredvid minneslunden där han ska ligga. Det känns som jag vill dit och suga in det sista av dem innan de vissnar. Minneslunden är så vacker med en liten bäck. Känns bra att det finns vatten där eftersom pappa älskade havet. När vi kom dit så gick Casper fram till vattnet och sa -Farfars plats.

Inga kommentarer: