söndag 24 juli 2011

Ätardag

Har varit en lugn dag idag. Blev en lunch på Anna på torget. Deras kycklingbaguett är sjukt god. Kolla, nu gör jag det igen, reklam för Anna på torget. Jag borde verkligen få rabatt där. Sedan bar det av till mamma och där hjälpte jag henne att rensa två stora kassar kantareller. Så svamp finns det gott om. Eller, mamma rensade mest för hon är så snabb. Hon har ju övat några år längre än jag.

Brorsan och Cathrine bjöd på middag. Fylld kyckling och en bulgursallad som också var sjukt god. De kanske också skulle öppna ett ställe eftersom jag gör så bra reklam här. Brorsans semlor borde ju alla få prova. Känns om vi inte gjort annat än att äta idag.

Känns som att det börjar sjunka in mer och mer att pappa är borta nu. Gråter lättare om jag pratar om honom. Min fina lilla pappa. Varför skulle detta hända honom? Känns så konstigt att han var hos oss och vi hade det supertrevligt tillsammans och bara några timmar senare inte så lever han inte längre. Livet är så fruktansvärt orättvist. Man ska verkligen ta vara på människor man älskar. De kan tas ifrån en när man minst anar det.

Inga kommentarer: