fredag 5 juni 2009

Min solstråle


Igår så var jag hos min underbara barnmorska. Hon är så lugn och bra att prata med. Stannade nästan två timmar. Tur att hon inte bokat in någon så fort efter. Det var riktigt jobbigt att komma dit, se alla gravida som skulle gå in till sina barnmorskor. Kanske lyssna på hjärtljuden eller bara prata om graviditeten. Känner mig avundsjuk på dem. Varför kan inte jag få vara lycklig, gå till barnmorskan och lyssna på hjärtljud, istället hördes ingenting.

Jag har börjat tänka på de som redan har barn och är gravida, det är orättvist. Varför kunde inte jag få behålla ett barn? De har ju redan barn. Jag vet att det är fel att tänka så, men det är väl naturligt att göra det. Jag förlorade ju mitt fina barn, så det är väl en del i sorgen.

Idag så ska jag till min lilla solstråle Casper. Satt och tittade på kort på honom igår, jag blev så varm inombords. Han bara strålar, han är så ovetande och så glad. Tur att han finns, han förstår inte vilket stort stöd han varit och är. Kommer att vara honom evigt tacksam.

Inga kommentarer: