måndag 2 mars 2015

Poliser

Jag hamnade av en slump på ett instagramkonto som en man/polis har. Jag blev så glad och tänkte att jag måste göra ett inlägg om detta. Många har så förutfattade meningar om poliser, speciellt ungdomar. Poliser är faktiskt bara vanliga människor. Jag beundrar verkligen de som har valt detta yrke då jag själv aldrig skulle klara det. Dessa människor borde verkligen få bättre betalt eftersom många går till jobbet med livet som insats.

Det som gjorde mig så glad när jag fann instagramkontot var tanken på att här kan man verkligen se att poliser är vanliga människor. Man får följa honom i och utanför arbetet. Kanske detta kan leda till att många speciellt ungdomar kan få en annan syn på poliser. Vill man spana in hans insta så sök på @dturdoc. Finns så mycket jag skulle vilja skriva, men nu måste jag plugga.

Inga kommentarer: