söndag 22 juli 2012

Vaken

Ligger vaken och kan inte sova. Funderar på ifall jag ska gå ner och mysa in mig i soffan. Men har svårt att slita ögonen från min lilla prinsessa. Hon ligger här mellan oss och sover så sött. Tänk att man kan vara så otroligt söt, men så fruktansvärt bestämd. Hon vet precis vad hon vill.

Hon ska även börja dagis snart. Varför går tiden så fort? Jag får lite panik samtidigt som jag vet att det är så nyttigt för henne. Är så glad att vi har valt ett litet dagis med en bra pedagogik som passar oss.

Lillasyster lyser med sin frånvaro också. Det känns som om man är en tickande bomb. Det kan ju starta när som helst. Har en tid till barnmorskan i veckan i alla fall. Får be henne att reta lite ifall lillasyster inte tittat ut innan dess.

Tänkte kolla vädret, men det känns som om det kvittar. Vi planerar inget och tar var dag som den kommer just nu. Man kanske skulle ta en tur med lillatåget idag. Helmina tycker att det är så roligt. Skulle vilja besöka Parken zoo, men det får vi ta när lillasyster tittat ut.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: