måndag 27 december 2010

Världens snällaste


Vi har nog fått världens snällaste barn. Är alla nyfödda så här snälla? Hon är så nöjd med allt. Idag fick Helmina sitt första bad. Hon sov sig igenom hela badet. Vi var även en sväng in till affären. Fick ganska ont av att bara gå ett par hundra meter på stan. Jag tror alltid att jag orkar mer än vad jag gör. Jag är värdelös på att vila och ta det lugnt. Sen får jag dåligt samvete när Mats ska göra allt. Även om han gör det och tycker att jag ska vila. Det är bra när Helmina har sina mat-maraton och jag får sitta i ett par timmar. Hon tycker nog också att mamma ska vila.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jaaaa, vila vila vila. Och MYS massa! Vips säger det sedan kryper hon och du får ALDRIG vila och gosa vill hon sedan bara när hon är trött... Där är vi just nu. Tiden går alldeles för fort.

Malin sa...

Vilken gosig tjej, med en fantastiskt namn. Och Alfons och Helmina, det passar fint ihop!