fredag 7 maj 2010

En härlig fredag



Blev en supergod lunch på Terrassen idag. Man kan ju äta sig mätt bara på salladsbuffén. Därifrån går man alltid nöjd, trevlig personal och god mat. Efteråt så åkte jag, mamma, mormor och morfar till Stallarholmen för att köpa blommor. Som vanligt hann man knappt kolla på en blomma förrän pensionärerna var i kassan. Som att man inte känner sig stressad sedan när de står klara och tittar på en. Det roliga var att på vägen dit så sade både jag och mamma till mormor att det går knappt att handla med henne för hon står redan i kassan innan man ens har hunnit in i affären.

Mamma och jag kom fram till att vi får åka dit en annan dag så vi kan gå runt och titta lite mer.
Men jag hann köpa tre blommor i alla fall som jag ska ha på framsidan.

Lite senare på dagen fick jag ett SMS av grannen Cecilia. Hon bjöd över oss på middag. Så skönt att slippa tänka på mat. Tyra var jätteglad att vi kom över. Hon ville leka och busa. Jag skulle kittla henne under fötterna för det tyckte hon var skönt. Editgumman var mest nöjd i sin gåstol. En supertrevlig avslutning på eftermiddagen blev det till slut. Tur att man har så mysiga grannar.

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Låter som en bra dag! Hör av dig när ni är sugna på blomshopping nästa gång. Du vet att jag är lika långsam som dig när jag handlar:-)

Mahatma sa...

Jag följer gärna med om jag får♥ Ja men visst är det härligt med fina grannar!